Aanloop naar de middellandse zee - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu Aanloop naar de middellandse zee - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu

Aanloop naar de middellandse zee

Door: Riet en Dinno

Blijf op de hoogte en volg Riet en Dinno

19 Oktober 2009 | Tunesië, Tunis

Op donderdag 15 0ktober vertrekken we bepakt en beladen met onze Lexus richting het
zonnige zuiden. We rijden via Belgi en Luxemburg door een zonovergoten Frankrijk .
Een vredig landschap strekt zich als een mozaek van groen- en bruingekleurde velden voor
ons uit Grazend vee en solitaire bomen met lange slagschaduw door een laagstaande
zon versterken het beeld van rust en onthaasting. In de verte zien we de bergen,dromerig
in lichte nevel gehuld ;soms worden ze gemarkeerd door de symbolen van wereldlijke en
kerkelijke macht in de vorm van oude burchten en kerken.
De Rhône, door het tegenlicht van de zon getransformeerd in een feriek zilveren lint,slingert zich,
door gouden bomen in herfsttooi omkranst, door het landschap . Reusachtig witte wolken,
door koeltorens in de strakblauwe lucht uitgestoten,verlevendigen het beeld.
Na twee dagen toeren bereiken we, met Heleen en Willem in ons kielzog, ons hotel in Marseille. Enkele uren later arriveren
Jennifer en Rob en Margreet en Hans en is ons team compleet.
Zaterdagmorgen 17 oktober vertrekken we voor ons doen vroeg in de morgen om op tijd bij de ferry naar
Tunesi te zijn . Door het missen van een paar afslagen maken we een slalom tour door de stad, maar bereiken
toch keurig op tijd de ferry. Bij de boot wacht ons zoals gebruikelijk een check-in en krijgen wij onze tickets. Nadat we hebben ingecheckt
verlaat de ambtenaar zijn kleine kantoortje en geeft hij terwijl hij wegloopt aan Willem een teken dat hij ons kan volgen.
Maar Willem krijgt niet de vereiste tickets voor zijn auto en hut. Dat wordt dus een probleem! We besluiten de
z.g. meesleepregeling toe te passen. Iedere keer als Willem tussentijds door de zoveelste functionaris wordt
gecontroleerd zegt hij dat hij deel uitmaakt van de Mediterranean Senior Challenge tour en dat zijn papieren zich in onze Lexus
bevinden. Door de vertrouwenwekkende uitstraling van Willem en Heleen lukt het om aan boord te komen. Maar nu komt het tweede probleem!
Wat wordt zijn hut? Na anderhalf uur onderhandelen slagen Willem en Heleen erin ergens op deck 9 een hutje te vinden.
Uiteindelijk treffen we het complete team in de bar en terwijl wij van ons drankje genieten komt de ferry in beweging en zetten we
koers richting Tunis.

• 01 November 2009 - 10:19

Henk:

poeties verhaal. mooi.
    succes en plezier toegewenst.
    henk.