Reisverslag 2.Tunis 19 oktober 2009 - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu Reisverslag 2.Tunis 19 oktober 2009 - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2.Tunis 19 oktober 2009

Door: Riet en Dinno

Blijf op de hoogte en volg Riet en Dinno

19 Oktober 2009 | Tunesië, Tunis

We maken een relaxte overtocht aan boord van de ferry Mediterranee.Met een temperatuur van ca 20 graden en een stralende zon aan het firmament
is het puur genieten.Na 22 uur varen meren we af in de haven van Tunis.Aan de kade staat onze gids ons al op te wachten.Hij stelt voor om
niet eerst naar het hotel te gaan, maar direct een sightseeing tour te beginnen.We bezoeken het Bardo museum , dat bekend is om een
fantastische verzameling van mozaïeken uit de Romeinse tijd.Ongelooflijk mooi.
Daarna gaan we op weg naar Carthago waar ooit zo’n 250.000 mensen hebben gewoond.De Romeinen hebben hier verschrikkelijk
huisgehouden en werkelijk geen steen op de andere gelaten.Door haar hoge ligging biedt de stad een geweldig uitzicht over de zee.
We zien de thermen, een indrukwekkend complex van ca 4 ha, aan gelegd door de Romeinen.
Na een kort bezoek aan het kunstenaars dorp Sidi bou Said rijden we in de schemer naar ons hotel in het centrum van Tunis.

• 19 Oktober 2009 - 09:00

Karin:

Wat klinkt ditallemaal geweldig zeg! En wat leuk dat jullie een paar berichtje op de site hebben geplaatst; kunnen wij ook een beetje meegenieten van alles wat jullie op je weg tegenkomen. Ik verheug me op de eerste foto's op de site, zodat het voor ons thuisblijvers nog meer gaat leven.
    Geniet lekker van al het moois dat dit land te bieden heeft, hartelijke groetjes aan jullie reisgenoten en heel graag tot snel lezens!

Dikke kus, Karin

• 19 Oktober 2009 - 18:51

Joyce:

No luitjes,

Het lijkt erop dat jullie reis nu echt begonnen is!
    Super om zo het een en ander te volgen.

Overigens was er in de Oude Romeinse tijd een senator Cato Maior (234-149 voor Chr.), die aan het eind van iedere redevoering riep "ceterum censeo Cathaginem delendam esse". Wat zoveel betekent als "en overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden".
    Uitendelijk gebeurde dat ook, in 146 voor Christus. Daarmee werd de mcht van Carthago minder en die van het Romeine Rijk groter. De kracht van de booschap zit in de herhaling.

Geniet van die rare jongens!

Liefs,
    Joyce

• 20 Oktober 2009 - 14:04

Jolanda:

Ik weet niet wie de verslagen schrijft, maar ze zijn zeer beeldend, mooi! Heb zo'n 10 jaar geleden met mijn moeder Tunesie bezocht, er komen weer veel mooie herinneringen boven! Blijf jullie op 'de voet' volgen.

• 29 Oktober 2009 - 15:48

De Koorneefjes:

ik heb het hele verhaal aan moeder Annie voorgelezen..

Super verhaal en het is inderdaad veel zandhappen.

Ik hoop dat de nachten niet te vermoeiend/koud zijn. (daar hebben de breugels in principe geen last van, die slapen snel en overal)

In de richting van Israel-Libanon is er veel groen met zelfs wat landbouw.

Enjoy !!

groetjes

Alise

• 01 November 2009 - 10:22

Henk:

en hannibal vertrok van daar uit de andere kant op. ik geniet ook van de fotos.
    henk