20 oktober op weg naar Gabes richting Lybie - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu 20 oktober op weg naar Gabes richting Lybie - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu

20 oktober op weg naar Gabes richting Lybie

Door: Riet en Dinno

Blijf op de hoogte en volg Riet en Dinno

23 Oktober 2009 | Tunesië, Tunis

half negen in de morgen rijden we met onze four wheel drives in zuid westelijke richting door de vlakke kuststreek van Tunesie.We rijden langs bekende steden zoals Hammameth, Monastir en Sousse.We zien onafzienbare boomgaarden met olijfbomen,in eindeloze rijen gegroepeerd in een geometrisch verband.De boomgaarden kleuren het landschap met een donkere kleur groen
die mooi afsteekt tegen de bruinrode
ondergrond.Het vlakke land wordt links begrensd door de blauwe zee en rechts aan de einder begrensd door de bergen.Het is een welvarende streek waar twee derde van de olijfolie van Tunesie wordt geproduceerd. Er staan in dit gebied cis een van de belangrijkste exportproducten van dit land.
We maken een stop in El Jem.In de tijd van de Romeinen was El Jem een van de rijkste steden in de provincie Afrika.Het amfitheater van
El-Jem is een van de imposantste uitingen van de Romeinse beschaving in Afrika

• 23 Oktober 2009 - 09:23

Anneke Evers:

We genieten heel erg van jullie reisverslagen, super ook met de foto's erbij. Ga zo door, maar Dinno wel voorzichtig rijden hoor! Als voorzitter van een bridgeclub moet je toch het goede voorbeeld geven! Liefs Anneke.

• 01 November 2009 - 10:31

Henk:

met julie reisverhalen laat je mij ook een beetje meereizen. dank je wel.
    henk.

• 21 Januari 2010 - 14:19

Frank Hendriks:

Geachtige reizigers, ik heb eind 2009 een boekje gepubliceerd over de samenwerking tussen de Europese Unie en Tunesië. Omvang 24 blz.
    Het is gratis en u kunt een of meerdere exemplaren bestellen bij frank.hendriks@alternativeview.nl
    vr. gr.