reisverslag 3 - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu reisverslag 3 - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Riet en Dinno breugel - WaarBenJij.nu

reisverslag 3

Door: Riet en Dinno

Blijf op de hoogte en volg Riet en Dinno

19 Oktober 2009 | Tunesië, Tunis

In het voetspoor van de romeinen zijn we vandaag op weg naar Dougga,de best bewaard gebleven romeinse stad van Noord-Afrika.We rijden in Zuid-Westelijke richting door wat men wel noemt de broodmand van Tunesie.Deze vruchtbare streek is de graanschuur van Tunesie.In het
bergachtige gebied treffen we bovendien veel boomgaarden en olijfbomen plantages aan.Na ongeveer
anderhalf uur rijden door een wijds
landschap bereiken we Dougga,dat heel strategisch op een helling van een vallei is gelegen.Wanneer we onze auto's parkeren en uitstappen
staan we voor een indrukwekkend amphitheater,dat tot een van de best bewaarde gebouwen uit de Romeinse tijd behoort.Langs het theater voert een autenthieke romeinse weg omhoog
naar het capitool, het hoogste punt van de stad, waar ooit zo'n 5000 mensen gewoond hebben.Het uitzicht over de omgeving is schitterend en het capitool demonstreert door haar imponerende ligging en contouren de macht van het romeinse rijk.We wandelen onder begeleiding van onze gids enkele uren door de historische
stad,die sinds 1977 op de werelderfgoedlijst van de Unesco is geplaatst.Vol indrukken over deze
goed bewaarde stad vangen we de terugreis naar Tunis aan en ronden het programma van deze dag af met een wandeling door de medina,de oude stad,van Tunis.Hier zien we de enig
overgebleven caravan-serail van Tunis en krijgen we van onze gids een uitgebreide uitleg over dit gebouw ,feitelijk een hotel,waar in vroeger tijden de karevanen halt hielden en in de souk de waren werden
bewerkt en verhandeld.

• 20 Oktober 2009 - 09:13

Noor:

Jullie zien veel moois en interessants ! Toch wacht ik nog op de echte challenges : dat Riet in een harem beland en Dino haar moet redden of zo, want dat is pas een echte senior challenge!
    Intussen wens ik (en Ton) jullie natuurlijk een heel fijne gezellige reis.
    groet, Noor

• 20 Oktober 2009 - 11:59

Netty:

Inmiddels weer terug, met mijn zusjes, uit Zwitserland. Leuke week gehad, zonnig maar koud en ook nog wat sneeuw.
    Vandaag, zoals jullie zien even mijn mail doornemen en kwam ik op jullie site terecht.
    Nog maar een paar dagen weg en al geweldige indrukken op gedaan.
    Jullie reisverslag wordt ook erg leuk geschreven.
    De volgende keer een reactie van mij op de site van Willem en Heleen.
    Hartelijke groeetjes Netty

• 21 Oktober 2009 - 19:39

Noor:

Hallo opa en oma. Wij zijn met Floris, Justus en Sweder naar de film geweest. DAt was erg leuk. De film heet UP. We gaan deze week ook nog skieën. Op zaterdag denk ik. Zondag komt mamma weer thuis en Sofie. Groetjes, ook van Til en Willem. Noor.

• 27 Oktober 2009 - 10:33

Kuhrt En Ria:

Lieve Riet en Dinno.
    Met veel belangstelling jullie verslag gelezen.
    Ben onder de indruk van je schrijvers capaciteiten.
    Leuk gezellig samenzijn. Waar is de neut?? Goede therapie voor de lever!
    Groeten Kuhrt en Ria

• 01 November 2009 - 10:26

Henk:

stalende gezichten op de foto. dat zit wel goed daar.
    henk.